Een nieuwe quest en een nieuwe groep

in character forum

MOI
Berichten: 5
Lid geworden op: 05-09-2012 22:52

Bericht door MOI » 22-10-2012 20:59

Wat een avontuur hebben we weer beleeft. Een heftige gezicht om een man zo afgetuigd te zien worden. Gelukkig konden we met de groep de man redden. Vervelend het idee dat de skeksis er waren en naar mij zochten. Is toch een raar gevoel. Misschien moet ik toch proberen mij wat gedeist te houden om vooral niet te veel op te vallen. Ik moet mijn skills om met Jen te kunnen praten onder de knie gaan krijgen zodat ik haar kan vragen waarom ik zo belangrijk ben voor de SKeksis. Een spannende tocht naar de Masion met een pracht raadsel. Luguber natuurlijk een hal vol humans en goblins.

Na de gevechten in de kelders van de mansion. Heb ik mijn wolf Jen geheald met 7. Voor mijn studie heb ik meegenomen een bugbear, direrat, darkmantle , goblin, wat aarde en stenen uit de kelder.
Een harde klik hoorden we boven aan de trap na het omhalen van de hendel. Dat zou wel eens kunnen betekenen dat de deur boven open is. Wat zouden we daar nu weer kunnen aantreffen. Waar zou de dark knight zich toch schuilhouden en wat is zijn missie....

De spells hebben veel van mijn energie gevergt dus ik besluit om in een hoek van de kelder even te rusten en te mediteren. Zodat ik mijn weg naar boven weer vol goede energie kan vervolgen. Ook Jen heeft haar rust nodig na de hevige aanvallen die zij ternauwernood overleefde.

wachtend in ruste.......

Robbo666
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-01-2011 17:22

Bericht door Robbo666 » 31-10-2012 19:24

The battle in the Mansion is over!
Jullie hebben de laatste paar kamers met succes doorzocht en de aanwezige creatures een kopje kleiner gemaakt. Helaas hebben jullie niet de darkknight aangetroffen die zich, volgens de verhalen, in de mansion zou ophouden.

De zilveren parel nemen jullie als loot mee. Je weet nog niet waar dit pareltje goed voor is, maar het ziet er uit als een bijzonder ding. Wellicht maar niet verkopen???

Na het verlaten van het stalen hek bovenaan de trap van de uitgang, zien jullie dat het inmiddels schemer is en jullie besluiten terug te gaan naar Dale.

Hier kunnen jullie de loot verkopen en op krachten komen.

Taak aan de volgende DM (Jan?) om het verhaal een vervolg te geven.....

[color=red]ps: roleplay je character gerust hier in Dale. Er is genoeg mogelijkheid toe......[/color][/b]
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option”

Robbo666
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-01-2011 17:22

Bericht door Robbo666 » 31-10-2012 19:27

Quentin Tarantino vraagt aan de eerste de beste boer die hij tegenkomt of er een kerk in de buurt is waar hij kan bidden en mediteren.

Indien er een kerk in Dale is (ik weet nog niet welke god ik aanhang DM), sta ik 10% van mijn verdiende centen af aan de kerk.

Tevens ga ik in de lokale boekenwinkel op zoek naar medische boeken. Mogelijk steek ik nog iets op over healing.
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option”

schelfje1
Site Admin
Berichten: 23
Lid geworden op: 30-01-2011 14:32

Bericht door schelfje1 » 02-11-2012 16:50

Quintus carefully goes over the bodies in the mansion and notes down their characteristics . He uses the information to share with the people in Dale so they know who is dead and he tries to find out if there are people that should be there ( in the mansion ) but are missing now .

While waiting for information he prays and meditates , thanking God that his life was spared when he was hanging by a silk thread in-between this life and the next .

sabre70
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-08-2012 10:44

Bericht door sabre70 » 02-11-2012 19:58

Nadat we weer terug zijn in Dale, zondert Galorfir zich af om te oefenen met schieten, hij heeft de pest erin dat hij te vaak heeft misgeschoten op de diverse monsters en gaat naar een nabij gelegen oefenterrein. Hij kan maar moeijlijk zijn concentratie behouden.......wat bedoelde de dorps druïde uit zijn visioen met "blijf op je pad en je zal hulp vinden"......hulp bij het vinden van de moordenaar van zijn broer ? Ik ben al met een grote groep .......de weg terug naar het geloof wat ik ben verloren ???

Galorfir is er nog niet uit. Na het oefenen gaat hij in trance en komt weer tot rust. Helemaal fit gaat hij weer terug naar het dorpsplein en voegt zich bij de groep. Eerst vertelt hij de groep over zijn visioen en de groep kijkt hem verbaast aan.....op één persoon na. Er is iemand die meer weet. Dan stelt voor om uit te laten zoeken of er magische krachten zitten op de "cloack of invisibility"......want die zal nog wel eens van pas kunnen komen


[url=http://postimage.org/image/9dlzyjgcr/][img]http://s17.postimage.org/9dlzyjgcr/comb ... oodelf.jpg[/img][/url]

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 02-11-2012 20:10

[quote="sabre70"]Nadat we weer terug zijn in Dale, zondert Galorfir zich af om te oefenen met schieten, hij heeft de pest erin dat hij te vaak heeft misgeschoten op de diverse monsters en gaat naar een nabij gelegen oefenterrein. Hij kan maar moeijlijk zijn concentratie behouden.......wat bedoelde de dorps druïde uit zijn visioen met "blijf op je pad en je zal hulp vinden"......hulp bij het vinden van de moordenaar van zijn broer ? Ik ben al met een grote groep .......de weg terug naar het geloof wat ik ben verloren ??? [color=cyan](het was : om op het juiste pad te blijven ,dien je hulp te zoeken/accepteren)[/color] [color=cyan]Als Galorfir zijn droom/visioen gemeldt heeft aan de de rest van de groep, dan kunnen de clerc`s melden dat die uitspraak een gezegde is van hun leerschool.
Daar wordt mee bedoeld dat als iemand geen hulp en/of raad bij anderen zoekt of accepteert, hij/zij niet zal slagen in zijn of haar doel(BV cleric worden) Als 2e betekenis is er aan gekoppeld dat men
tijdens het krijgen van raad niet van hun eigen pad moet afwijken.[/color]

Galorfir is er nog niet uit. Na het oefenen gaat hij in trance en komt weer tot rust. Helemaal fit gaat hij weer terug naar het dorpsplein en voegt zich bij de groep. Eerst vertelt hij de groep over zijn visioen en de groep kijkt hem verbaast aan.....op één persoon na. Er is iemand die meer weet. Dan stelt voor om uit te laten zoeken of er magische krachten zitten op de "cloack of invisibility"......want die zal nog wel eens van pas kunnen komen


[url=http://postimage.org/image/9dlzyjgcr/][img]http://s17.postimage.org/9dlzyjgcr/comb ... oodelf.jpg[/img][/url][/quote]
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 02-11-2012 21:28

[quote="schelfje1"]Quintus carefully goes over the bodies in the mansion and notes down their characteristics . He uses the information to share with the people in Dale so they know who is dead and he tries to find out if there are people that should be there ( in the mansion ) but are missing now .

While waiting for information he prays and meditates , thanking God that his life was spared when he was hanging by a silk thread in-between this life and the next .[/quote]

[color=cyan]De mensen in Dale kunnen je aan de hand van hetgeen jij hen verteld hebt (aantallen slachtoffers , hun geslacht, enz) zeggen dat de omgebrachte personen waarschijnlijk alle inwoners van het landhuis betreft.[/color] [color=cyan]de rest van de lichamen zijn die van goblins[/color]
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 02-11-2012 21:30

[quote="Robbo666"]Quentin Tarantino vraagt aan de eerste de beste boer die hij tegenkomt of er een kerk in de buurt is waar hij kan bidden en mediteren.

Indien er een kerk in Dale is (ik weet nog niet welke god ik aanhang DM), sta ik 10% van mijn verdiende centen af aan de kerk.

Tevens ga ik in de lokale boekenwinkel op zoek naar medische boeken. Mogelijk steek ik nog iets op over healing.[/quote]

[color=cyan]Er is een kleine kapel in het dorp. Je god kan je zelf bepalen aan de hand van het players handbook.[/color]
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

Robbo666
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-01-2011 17:22

Bericht door Robbo666 » 03-11-2012 13:31

Quentin gaat naar de kapel en doneert dus 10% van zijn goud aan de dienstdoende priester. Ik vraag de priester om wat flesjes met wijwater en stop deze, na ontvangst, in mijn knapzak.

Verder bidt hij daar langdurig en vraagt om informatie over Dale en zijn inwoners. Ook vraag ik Hem waar het grootste "huis Gods" is in deze contreien en wie de dienstdoende priester daar is. Na dit prettige gesprek nodigt hij de priester uit om een goed glas bisschopswijn te drinken in de nabijgelegen pub.

In de pub regel ik een goede maaltijd en een lekker bed.
Op mijn kamer sla ik 10 wees-ge-groetjes, neem een heet bad en duik rozig onder de wol.
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option”

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 06-11-2012 19:51

De leden van de groep die nog wakker zijn (of die er komende keer wel bij zijn 8) ) bevinden zich die avond in de gelagkamer van de herberg. De herbergier is niet vergeten dat hij zijn leven waarschijnlijk aan jullie te danken heeft, en biedt behalve overnachting ook het ene rondje drank na de andere aan. De stemming zit er goed in en vele andere dorpsgenoten genieten met jullie mee en dansen vrolijk op de muziek van een aantal muzikanten. Buiten is het donker en is het ondertussen ook behoorlijk gaan stormen en regenen. Dan wordt plotseling de deur van de ruimte opengesmeten ........
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

Plaats reactie