Een nieuwe quest en een nieuwe groep

in character forum

Lorrie Lee
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-09-2012 13:05

Bericht door Lorrie Lee » 24-11-2012 21:03

:D Lol GREAT!!!! That's what I want to hear. I have enjoyed playing with all of you!! It's a lot of fun. Thank you for letting me play. Use Kentucky Kate where ever she is needed. I so look forward to playing in person in a few months. Miss playing with all of you!!! Hehe monsters beware when I return. I'll so be ready to kick monster butt :lol:
It doesn't take a large person to change the world :D

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 24-11-2012 21:14

[quote="sabre70"]Galorfir heeft zich weer bij de groep aangesloten en wil wat items kopen voor de trip. Hij wil graag wat speciale pijlen die meer damage doen en een flesje met gif waarin hij zijn pijlen kan dopen voor hij schiet om de vijanden zwakker te maken. Hij weet alleen niet wat zijn deel is van het vergaarde geld inmiddels. Misschien heeft de smid wat voor hem....[/quote]

[color=cyan]Er is op de markt genoeg te zien wat het hart van een boogschutter sneller doet bonken.
Pijlen waarmee je iemand, behalve schade te geven, ook mee in slaap krijgt, pijlen voorzien van gif (door drows vervaardigd), betere bogen( +1 op Att/masterworks) & andere (magische) voorwerpen.
Alles heeft echter een prijs en het hangt Idd van je budget af.
Dit zal je echter met de rest van je groepsleden moeten bespreken.[/color]
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 24-02-2013 17:50

via het dorpje Ligo komen jullie bij de ruïne van het klooster waar de graftombe van Mara zou zijn. Dit was jullie door de Hertog van Herba verteld.
Van het klooster staan nu alleen nog wat lage muren overeind. In het midden een klein vuur en een vijtal Goblins en drie HobGoblins die er hun kamp hebben opgeslagen.
Nadat die verslagen zijn en men de ruïne verkent vind men bij een muur een resent uitgegraven gedeelte met een luik. Daaronder een stenen trap met aan het einde zwak licht schijnsel.
Met de nodige moeite weten jullie door de drafkelders te komen en uiteindelijk Mara te verslaan.

Hierrna verschijnt haar geest die jullie dankt voor het vrij laten van haar ziel.
Ze was uit haar eeuwige slaap gehaald door de necromencer Sagaan die haar de opdracht gaf om het medalion te bemachtigen, maar nu kan zij verder gaan rusten.
Het medalion heeft ze echter niet meer. Die had haar medgezel(de 2e zwarte ruiter) meegenomen. Waarheen precies weet ze niet.
Net zo min als dat ze kan vertellen waar het medalion toe dient, maar ze denkt dat het de sleutel is tot een soort van een magische barriere.

Ze geeft als advies om een vriend van haar op te zoeken in de bergen ten zuidoosten van hier. Die zou zich bevinden in een grot bij een meer.
Daar is een waterval waarachter de ingang zich bevindt.Mara is van meming dat deze vriend jullie zeker verder kan helpen.

Voordat ze verdwijnt beloond ze ieder van jullie met wat van haar voormalige krachten.

Jullie kunnen kiezen uit de volgende bonus/ability`s die drie x kunnen worden gebruikt.

* Ray of fear (tegen evil creatures)
* Barkskin +3
* Healing :Geheel op eigen persoon of helft van totaal aantal HP van iemand anders
* Extra Life : 1/2 Hp erbij(van eigen maximal aantal hp) voor de duur van een encouter.
* Protection of Evil : op je zelf of 1 ander persoon.
* +5 op skill naar keuze (instant)
* +5 op Saving Throw naar keuze (instant)
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 03-03-2013 12:29

Als de groep arriveert bij het meer ,stuiten jullie op een kamp met Bugbears.

Zij hebben hun tenten opgeslagen vlak bij de waterval waar achter de grot zou zijn die jullie zoeken. Hier zou Mara`s vriend zich ophouden die jullie vermoedelijk kan vertellen waar de necromencer Sagaan is.

Overtuigt van eigen kracht vallen jullie het kamp aan en weten jullie ondanks de plotselinge aanwezigheid van twee Ogres het gevecht te winnen. Tijdens dat gevecht valt vooral jullie tijdelijke medgezel op.
Hij kreeg de handen op elkaar door de allereerste te zijn die in een gevecht direct wist te sneuvelen, weer herrees en eigenhandig de strerkere ogres wist te verslaan. Hiervoor dank!

Na de overige tegenstand te hebben uitgeschakeld, gaat de groep de grot in.

Na wat gaten, gangen, groten en tegenstanders komen jullie bij een groepje van drie zeer jonge avonturiers. Ze zitten vast in een gang en zijn blij dat jullie er zijn. Ze vertellen dat ze op zoek zijn naar de schat van een draak die zich hier ergens zou bevinden.

Nadat er twee mummies zijn verslagen en er twee van de jonge knapen zijn omgekomen (iemand die ze nog probeert te redden?? :cry: ) staat de groep voor wederom een dichte deur........
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

Robbo666
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-01-2011 17:22

Bericht door Robbo666 » 28-03-2013 15:50

Quentin probeert de twee dode jonge reizigers tot leven te werken.
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option”

Lorrie Lee
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-09-2012 13:05

Bericht door Lorrie Lee » 28-03-2013 16:06

Once we find how to open the door. I will go in first. cautious looking around for danger. My sword at ready to fight if needed. I will fight with who ever chooses to join me. Do with me as you will and send me where you need me. Miss you guys have fun.
It doesn't take a large person to change the world :D

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 28-03-2013 20:35

[quote="Robbo666"]Quentin probeert de twee dode jonge reizigers tot leven te werken.[/quote]

Als Quentin deze gave in zijn taken pakket heeft zitten, dan zal hem dit wel gaan lukken.
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

Robbo666
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-01-2011 17:22

Bericht door Robbo666 » 14-04-2013 13:52

Okidokie, dan zijn de reizigers weer onder de levenden
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option”

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 23-04-2013 16:49

Quentin weet een van de jongens te redden en na gerust te hebben komen jullie in een groote ruimte. Hier zien jullie hopen met gouden munten liggen en er staan meerdere kisten. Te midden van dit alles staat een oude man jullie glimlachend aan te kijken.
Zijn ogen hebben een gouden gloed en een aantal leden van de groep heeft het idee dat jullie niet alleen de schat van de draak gevonden hebben.

Deze oude man geeft jullie de volgende info:
* Hij(zijn naam kunnen jullie niet verstaan en uitspreken) is niet Sagaan, maar wel de vriend waar Mara over sprak. Hij heeft de belofte gedaan om op de schat van mara`s orde te passen, totdat er iemand komt om deze (rechtmatig) op te eisen. Dan zal er ook een einde aan zijn tijd op deze wereld gekomen zijn.
* Het medallion dat jullie proberen terug te krijgen is één van de drie medallions dat gebruikt is om een magische barrière weer overeind te krijgen. Deze barrière was een soort van natuurlijke grens tussen de "werkelijke"wereld en die van de demonen en andere onderwerelden. Het was kwade krachten gelukt om deze grens te verwijderen om vervolgens ongehinderd de wereld te kunnen betreden.
Dit was het begin van een alles vernietigende oorlog tussen goed en kwaad. Uiteindelijk lukte het een groep helden om de barrière te herstellen. Na de oorlog werden de medallions verdeeld.
Er ging er één naar de groep helden. Zij vertrokken naar westen en vestigde zich in de Westmarch. Dit gebied was hen geschonken door de koning van het maraanse rijk (wat overigens zo goed als geheel was verwoest).
De tweede kwam bij een elfen koning terecht. Hij vertrok met de overlevenden van verschillende elfen volken naar het zuiden.
De laatste ging naar de orde van "huis en hart". Dit was een orde in dienst van de godin Boldrei (Mara behoorde hier ook toe).
*Sagaan was/is een priester in dienst van een demon die de oorlog meer dan vijfhonderd jaar geleden mede veroorzaakte. Jullie krijgen de lokatie waar ooit zijn tempel was.
*Waarschijnlijk is er al één medallion in handen van het kwaad. Dit denk hij omdat hij voelt dat de kracht van de barrière afneemt. Welke van de drie medallion dat is weet hij niet.

Daarna reisen jullie verder, hakken wat orcs in de pan , bevrijden een groep gijzelaars uit een groot orc-kamp en komen vervolgens aan op de lokatie van sagaan`s tempel....
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 02-05-2013 22:22

[url=http://postimg.org/image/jjbkz0ynf/][img]http://s17.postimg.org/jjbkz0ynf/kaart.jpg[/img][/url]

Eenmaal aangekomen op vermoedelijke plek van de tempel, stuiten jullie op wat skaletten en wat hobgoblins. Na een langdurig gevecht zien jullie dat er van de tempel zelf nog weinig te vinden is. Er staan hier en daar wat pilaren overeind en de meeste andere delen zijn overwoekerd. Jullie staan op wat eens de vloer van een gebouw moet zijn geweest.
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

Plaats reactie