Acacia / Chain quest

in character forum

Plaats reactie
Robbo666
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-01-2011 17:22

Acacia / Chain quest

Bericht door Robbo666 » 13-02-2011 21:19

Damn, ik weet niet wat er gebeurd is in die crypte maar ik voel me een partijtje beroerd. Voel me echt zwak en lamlendig, terwijl ik geen klap heb ik gekregen.
Ben iig blij dat Martin aan het uitvinden is wat hiervan de oorzaak is, zodat we dit kunnen oplossen.

Met het beetje kracht wat ik nog heb ben ik even gaan bijpraten met de wapenhandelaar aangezien de tavern nog niet open was. Eigenlijk weinig nieuws vernomen van hem en na een uurtje of 2 (en een aantal koffie zwart) ben ik opgestapt en richting tavern gelopen.

Blijkbaar is het een belangrijke dag, want de kroeg zit vol met volk. Na wat geduw en getrek kom ik bij de bar en zeg de barman gedag. Ik bestel een pitcher op kosten van die bondgenoot van me met dat lange haar en vraag de barkeeper waarom het zo druk is. Feestdag of zo?

Tussen neus en lippen door bestel ik nog een borreltje (Thorismud betaalt toch) en zie mijn grote kleine "vriendin" Acacia zitten.
Zij wuift en roept mij bij haar. Na wat gedrang en schouderduwtjes omhels ik haar en vraag haar hoe het gaat.

Vervolgens verontschuldig ik mij voor het feit dat ik nog niet heb kunnen helpen met haar verzoek, aangezien de groep heeft besloten eerst de grafdelver te helpen met zijn opdracht. Meeste stemmen gelden zeg maar. Toch deel ik haar mee dat ik liever had gezien dat wij haar opdracht eerst hadden afgehandeld, maar dat terzijde.

Na een diepe zucht vertelt ze mij dat ze het jammer vindt dat ik haar opdracht nog niet heb kunnen doen, maar dat ze begrijpt waarom.
Ik bied haar een drankje aan (uiteraard op kosten van Thorismud) en vraag haar opnieuw hoe het met haar gaat en of ze wat uitgebreidere informatie heeft over hetgeen we kunnen verwachten bij het uitvoeren van haar opdracht. Beter goed voorbereid dan een onbekende sprong in het diepe denk ik maar zo.
"Waar moeten we zijn voor deze opdracht?" vraag ik haar indringend.

Verder vraag ik haar of er in de tussentijd (dat wij in de crypte waren)nog nieuws is geweest.

Tussendoor vraag ik de barkeeper om een blokje ijs en gooi dit blokje voor haar voeten op de grond in stukken. "Zo, nu het ijs gebroken is, hoop ik dat wij elkaar nu voor de volle 100% kunnen vertrouwen en alles kunnen delen". Ik garandeer haar discretie en zweer dat ik haar vertrouwen nooit zal beschamen.
Haar diep in de ogen aankijkend wacht ik op het antwoord..........
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option”

Gast

Bericht door Gast » 14-02-2011 20:10

Man wat ben ik blij dat we even uit de crypte zijn. Ik ben zo misselijk als een hond,komt dat misschien door die aswolk die we ingeademd hebben? Ik zou dat eens na moeten vragen bij de lokale tempeldieners. Tijdens de laatste paar gevechten tegen die geestachtige gedaantes zag ik dat er een paar van ons wel klappen kregen maar geen zichtelijke schade opliepen.Hmmmm ook een vreemd geval. Ik begin me steeds meer af te vragen wat er toch voor iets boosaardigs in de crypte zit. 1 ding weet ik wel het MOET vernietigd worden.

Ik zou eigenlijk met de karavaan mee moeten gaan naar Fort Llast om me aan te melden bij mijn tempel en in gebed gaan met mijn god Toran. Maar zoals het er nu naar uit ziet moet dat nu wachten. ìk hoop dat mijn god mij wil vergeven dat ik niet meteen ben gekomen maar die skeletons die we tegenzijn gekomen moet voor eens en altijd vernietigd worden of de kracht die erachter zit die de doden niet met rust laten.
Ik denk wel dat Toran vergevelijk is als ik Hem dit verhaal uitlegt`als hij niet meekijkt`.

Zo we zijn op weg naar de tempel in het dorp (hlint). En we zijn de monnik en ik.
Ik heb een aantal vragen aan de priester(es).Onderweg wordt de misselijkheid nog iets erger en begin me steeds slapper te voelen.
Aangekomen bij de tempel vraag ik naar de hoge priester.Ik leg haar uit wat we in de crypte zijn tegengekomen. Daar kreeg ik te horen dat die halve zwevende lichamen met een schaduw erom heen "shades" waren. Ze legden mij uit dat dit geen echt leuke figuren waren. Ze doen geen echte schade maar je kan je kracht kwijt raken.
Zou dit bij onze dwerg het geval zijn?Ik denk het wel want ik zag dat hij toch een aantal keer geraakt was maar geen schade opliep. En dat was bij onze monnik ook het geval dacht ik. Ik vraag aan de priester of ik dit met een spell genaamd "restoration" kon verhelpen. Ik kreeg te horen dat dat kon. Je wildt niet weten hoe opgelucht ik was toen ik dat te horen kreeg.Ik wil een donatie doen en kijk mijn pouch na.Sjit ik niks meer bij me en vraag aan onze vriendelijke monnik of ik 20 gp van hem kon lenen.Dat kon en vraag aan de priester of die deze kleine offer wil aannemen uit naam van Toran.Gelukkig zijn onze goden "friendly"dus het offer werd aanvaard. Ik ga straks meteen een goed gebed doen naar mijn god en hoop dat Hij naar mijn gebed wil luisteren.

Ik ga terug naar de Inn. Stom ik ben vergeten te vragen aan de priester wat er in die aswolk kan hebben gezeten ik word steeds misselijker. Dus ik zeg tegen de monnik dat hij maar alleen naar de inn moet gaan en dat ik nog even terug ga naar de priester en vragen wat dat kon zijn. Ik hoop daar snel antwoordt op te krijgen zodat ik snel in gebed kan gaan en mijn reisgenoten kan helen.Maar vooral in gesprek gaan met Toran en hopen dat hij mij wil begeleiden op deze queste. Het zint me niet al die ondoden in die crypte.

hellspawn
Site Admin
Berichten: 274
Lid geworden op: 30-01-2011 15:22

Bericht door hellspawn » 14-02-2011 22:14

((in de temple van Ilsare))

Hallo liefje welkom terug in de temple van de heartsong, waarmee kan Lady Muse je dit keer van dienst zijn?
..
Ahhh je bent poisoned, de temple van Toran leert zijn nieuwe priesters niet veel.

[color=darkred]*Ze een weid gebaar met haar hand, alsof ze een bloem plukt in de lucht. direct daarna maakt ze een luchtkus gebaar naar de priester van Toran. De misselijkheid trekt gelijk weg ((en 1d8 aan hitpoints komen bij je terug)*[/color]

omdat je zo vaak bij me op bezoek komt heeft het Lady Muse behaagt om je te helpen en je te genezen van je poison. Maar liefje dit kan je voortaan zelf ook gewoon doen, een bandage doet wonderen.

[color=darkred]*ze glimlacht nog een lief naar hem en komt dichterbij. Ze fluistert zachtjes in zijn oor*[/color]

Weet je zeker dat je niet wil switchen naar Ilsare, je bent nog jong en groener als gras ik neem je graag onder mijn vleugels?!

[color=darkred]*direct daarop, zonder een antwoord af te wachten, draait ze zich om en loopt weg, wiegend met haar heupen*[/color]

tot de volgende keer liefje en zwaai nog eens naar hem zonder om te kijken[/i]
Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare

hellspawn
Site Admin
Berichten: 274
Lid geworden op: 30-01-2011 15:22

Bericht door hellspawn » 14-02-2011 23:02

((In de Wild Surge Inn))

[color=darkred]*Acacia zit rustig achterover met haar kleine voetjes op de tafel en brult van het lachen*[/color]

weet je zeker dat allebij je ouders dwergen zijn? een van de twee moet bijna wel een halfling zijn?

[color=darkred]*ze barst weer uit in gelacht*[/color]

Je bent toch niet zo'n aanhanger van Xeen of Ilsare toch?
Maar alle gekheid op een stokje? hoe lang denk je nog dat je nodig hebt in dat lijkenhuis en die onbelangrijke zaken?
Mijn ketting, die ik ben kwijtgeraakt, is al generaties in mijn falilie en ik ben er erg aan gehecht. Ik ben dat vervloekte amulet kwijtgeraakt in een cave in silkwood forest. En voor je vraagt waar ligt Silkwood forest? je gaat de poort uit en na een halve dag neem je het zuidelijke pad Silkwood forst in...volg het pad zuidwaards tot je aan de linkerkant spinnerag ziet in de bomen. Loop daar met een grote boog omheen totdat je een bergrand ziet...volg die totaan de ingang van de cave....

Ohh nog een kleinigheidje..er wordt gezegt dat de Silkwood witch daar ergens woont...en geloof me..die wl je niet tegenkomen

[color=darkred]*ze kijkt nog eens naar Hagnar en ze ziet hem met smachtende ogen naar haar kijken. Ze schiet gelijk weer in de lach*[/color]

Doe nou maar ff normaal het is nu lang genoeg leuk geweest, gedraag je nu maar weer als een dwerg en drink je bier
Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare

Gast

Bericht door Gast » 15-02-2011 18:17

(( in temple van Ilsare))

[color=red]*Nogmaals een goede dag vrouwe.[/color]

[color=red]*Sinds ik een aswolk heb ingeademd ben ik misselijk en het lijkt alsof het steeds erger wordt.[/color]

[color=red]*Ik ben nog maar een beginneling en probeer zoveel mogelijk de regels van Toran toe te passen maar moet nog ingewijd worden in de tempel van Toran.[/color]

[color=red]* Ik dacht dat de bandages alleen voor wonden die poisoned waren en niet voor algeheel gebruik zoals een kruid of spell.Maar ik dank u voor de toelichting over deze bandages.[/color]

Op het moment dat ze die woorden in mijn oor fluisterd word ik rood en geneer me een beetje.En kijk haar na.

[color=red]*Nee vrouwe.Riep ik haar na.Dat gaat niet ik heb mijn pad gekozen en wil daar niet vanaf wijken maar ik dank u voor het aanbod.[/color]

Vlug ga ik naar de inn om te kijken waar de rest van mijn reisgenoten zijn zodat ik hun het goede nieuws kan vertellen van wat ik van vrouwe Muse heb geleerd.

Daarna ga ik buiten een rustig plekje opzoeken en me tot Toran wenden in een gebed en hopen dat Hij me aanhoord.

Robbo666
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-01-2011 17:22

Bericht door Robbo666 » 17-02-2011 23:27

((In de Wild Surge Inn))

"Ik verbaas me een beetje over jouw laatste opmerking Acacia. Suggereer je dat ik mij niet als een echte dwerg gedraag? Beetje jammer mocht dat zo zijn. Wellicht denk je dat ik op een bepaalde manier een oogje op je heb, maar wil je graag uit de droom helpen. Ik ben niet zo van de interraciale relaties en bovendien ben je m'n type niet".

"Xeen en Ilsare hang ik voor al het bier in de wereld nog niet aan. Mijn god moet zoveel beter zijn dan deze twee en ik ben zelf niet echt een flierefluiter, maar probeer een serieus leven te leiden. Ik ben nog een beetje zoekende".

"Ik heb mijn party geprobeerd te overtuigen van jouw zaak, maar er is democratisch besloten de crypte eerst uit te kammen. Sorry.
Uiteraard zal ik wederom jouw quest op tafel gooien zodra we deur van de crypte achter ons dichtgooien. Ik wil je vragen om wat extra geduld".

"Heb je trouwens nog wat extra info over die Silkwood Witch voor mij? Mogelijk moeten we ons in de stad extra bewapenen tegen een eventuele encounter met haar. Deze dwerg is niet bang aangelegd, maar ik zal toch de rest van de groep mee moeten krijgen, en beschermen".

"Ik zal hier zo snel mogelijk terugkomen en je op de hoogte houden van de gang van zaken".
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option”

Gast

Bericht door Gast » 02-03-2011 19:08

Nadat ik gebeden heb ,ga ik mijn companen opzoeken in de inn.
Ik zie dat Sighard , Thorismund en Gareth Bin bij Hagnar en Acacia aan tafel zijn geschoven. Ik hoor een hoop kabaal uit die hoek komen en zie Sighard en thorismund aan het bekvechten zijn met Hagnar(gniffel).
En ik vraag aan die 2 [color=red]:Wat is er aan de hand?[/color]

Plaats reactie