The Kings' quest

in character forum

Robbo666
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-01-2011 17:22

The Kings' quest

Bericht door Robbo666 » 23-05-2011 13:25

We hebben afscheid genomen van Hagnar (de dappere dwerg heeft besloten de Stone Hammers te helpen in hun oorlog tegen de Trolls op Stone Hammer Mountain. Ook cleric Martin heeft de groep (tijdelijk) verlaten. Hij heeft besloten zich de leer van Toran eigen te maken in de kathedraal van Fort Llast.

Inmiddels zijn hun plaatsen in de party ingenomen door [color=red]Arisa Kil'ghym, sorceress darkelf[/color] en [color=red]Gwudoc, druide gnome[/color].

Jullie zijn in westelijke richting vertrokken vanuit fort Llast en hebben de opdracht van de koning gekregen om drie ingredienten te zoeken die de vergiftiging van de koning kunnen verhelpen. Jullie zijn op zoek naar Belladonnakruid, Spitzkoolkruid en ScottyIankruid.

Na twee dagen te paard werden jullie in de schemer geambushed door een oude bekende, Eraanak de orc die jullie in Llint in de inn zijn tegengekomen. Na een zware battle (een aantal van jullie zijn er slecht aan toe) wipen jullie de groep orcs uit en looten jullie 18 healing potions (CLW), 6 plantjes, 150 GP, 2 ruby gems en een sealed letter in Orc dialect. Sighard kent een beetje orcs en herkent de volgende woorden: Karst, boot, eiland, Mansion, Aryte, ingredient.

Na een beetje bekomen te zijn van de battle zien jullie in de verte een lichtschijnsel. Nadat Thorismud op verkenning is gegaan, wordt jullie door hem verteld dat verderop de "Forbidden Feline Inn" ligt en dat de 12 jarige zoon van de waard - Nathan - jullie heeft uitgenodigd. Bovendien geldt er deze week een speciale aanbieding: slapen, onbeperkt eten(ontbijt, lunch en dinner), paardenverzorging (water, hooi, stro en borstelen) en op aanvraag (duurt 2 dagen, ze worden op maat gesmeed) nieuwe hoefijzers voor de paarden voor een schamele 8 gp per persoon per dag.

What to do?............
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option”

staafoman
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-02-2011 14:47

Bericht door staafoman » 23-05-2011 15:26

Aangezien ik degene ben geweest die Gwudoc heb opgehaald bij de druidcove had ik mij al aan hem voorgesteld als Sighard.
Al zal hij dat als zandkorreltje misschien niet begrepen hebben.

Na het gevecht tegen de Orcs als we weer een beetje bij zinnen zijn gekomen stel ik Gwudoc aan de rest van de groep voor.

Bij de inn vraag ik Gwudoc waarom hij met onze groep avonturiers mee
is gegaan.
Tevens vraag ik hem of hij ook mee wil delen met de groepskas.
Ik vertel hem er ook bij dat Arisa geweigerd heb om aan de groepskas mee te doen.
Ook vertel ik hem dat Arisa het absoluut niet gewenst vind om ook maar enige spell of ability op haar gecast te krijgen (zelfs geen buff en heal spells) tenzij ze er zelf om vraagt.
Why God why? Are the innocent dead and the guilty alive?

Frank Castle / The Punisher

staafoman
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-02-2011 14:47

Bericht door staafoman » 23-05-2011 15:40

Wat de inn betreft heb ik er wel oren naar , een goed bed helpt beter om te healen dan slapen op de grond in het bos.
Why God why? Are the innocent dead and the guilty alive?

Frank Castle / The Punisher

hellspawn
Site Admin
Berichten: 274
Lid geworden op: 30-01-2011 15:22

Bericht door hellspawn » 23-05-2011 22:20

nadat Arisa is uitgeslapen (spells allemaal weer terug) gaat ze samen met Gareth de rest achterna die al vooruit waren gegaan naar de inn. Op het moment dat Gareth naar binnen wil gaan verontschuldigt ze zich vriendelijk bij gareth en zegt dat ze liever buiten blijft. Als ze haar nodig hebben kunnen ze haar buiten vinden onder een boom, zoveel mogelijk in de schaduw, in de buurt van de inn. Altijd in kleermakerszit en totaal onbewegelijk. Als iemand in de buurt staat en heel stil luistert kun je haar af en toe in een vreemde taal horen murmelen en heel soms, midden in de nacht, oefent ze simpele magie en laats ze lichtjes verschijnen en bewegen.
Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 23-05-2011 23:32

Gareth is behoorlijk vermoeid en zou graag nog een paar uurtjes in een echt bed slapen. Niet dat hij er spijt van heeft dat hij de wacht hield terwijl zijn nieuwe reisgenoot lag te slapen. Hij wist maar al te goed dat het gevecht met de orcs zonder haar bijdrage zeer waarschijnlijk slecht voor hun zou zijn afgelopen. Waarschijnlijk was ze behoorlijk uitgeput geraakt door het gebruik van haar magie, want ze viel direct daarrna in een schijnbaar diepe slaap. Onder de indruk van haar macht besluit Gareth om over haar te waken nu ze blijkbaar een moment van zwakte heeft. Hij is er zeker van dat Arisa`s rol binnen de groep wel eens belangrijker kan gaan worden dan hij afhankelijk dacht.

Gareth geeft bij de andere leden aan dat ze alvast maar zonder hem naar de herberg moeten gaan........


........bij het naderen van de deur van de herberg kijk hij eerst goed om zich heen, om te zien of zijn andere reisgenoten zich niet toevallig nog buiten bevinden.
(Als hij niks kan ontdekken dat daar op wijst, maakt hij aanstalte om de herberg te betreden
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

Robbo666
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-01-2011 17:22

Bericht door Robbo666 » 24-05-2011 09:55

Eenmaal binnen in de Inn zien en horen jullie dat het gezellig druk is. Het lijkt erop dat er een andere groep reizigers ook hun intrek hebben genomen hier. De waard merkt jullie op een heet jullie welkom. Hij geeft aan wat de speciale aanbieding is en vraagt naar jullie wensen.
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option”

staafoman
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-02-2011 14:47

Bericht door staafoman » 26-05-2011 19:32

Ik zeg tegen de waard dat ik ga over leggen met me reisgenoten.


Voor de party : Jongens wat gaan we doen. nemen we als groep (of een deel van de groep) de special? Want Arisa wil zo ie zo niet naar binnen en van Gwudoc hebben we nog geen woord gehoord / lezen.

ik heb in ieder geval wel oren naar die Special.
Alleen die nieuwe hoefijzers lijken mij niet nodig aangezien we de paarden net hebben (zullen vast wel recentelijk beslagen zijn door de hoefsmid van het paleis).
Why God why? Are the innocent dead and the guilty alive?

Frank Castle / The Punisher

Robbo666
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-01-2011 17:22

Bericht door Robbo666 » 27-05-2011 03:53

[color=green]Jullie zijn van harte welkom. De barbeque staat al aan en het bier is gekoeld.
Indien jullie willen blijven overnachten, heb ik ook nog een aantal kamers over. Neem uw tijd reiziger en ik merk wel wat u doet.[/color]

De waard mengt zich weer in een gesprek met een stel andere reizigers aan de bar en gooit voor hun de tap nog eens open.
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option”

schelfje1
Site Admin
Berichten: 23
Lid geworden op: 30-01-2011 14:32

Bericht door schelfje1 » 27-05-2011 16:44

Gwudoc glimlacht eens naar Sighard als hij zijn vragen steld en antwoord in voor hem een zeer langzame woorden .

[color=green]Het werdt mij aangeraden om meer van het land te bekijken zodat ik mezelf op de hoogte kan brengen hoe het met Moeder Natuur gesteld is , en aangezien een group meestal veiliger is dan alleen reizen en een raaf mij vertld had dat er een groep of persoon zou komen die hulp konden gebruiken ben ik met jou meegegaan [/color]

Hij kijkt eens bedenkelijk bij het horen over een groepskas en knikt meer tot zichzelf dan tegen Sighard

[color=green] Ik hecht niet veel waarde aan geldelijk gewin , dus ik vindt het goed als het deel wat ik zou ontvangen in een potje verdwijnt om eenieder in het gezelschap te ondersteunen als het nodig is . [/color]


Hij fronst zijn zware wenkbrouwen als hij hoort over Arisa , maar knikt daarna even

[color=green] Ik zal mijn hulp aan niemand opdringen en kan ook niet garanderen dat ik iedereen kan of zal helpen . Dat zal afhangen van hoe ze zijn en hoe ze met bepaalde dingen omgaan . [/color]


Bij de inn aangekomen kijkt hij eens naar het gebouw en daarna naar de omgeving , hij knikt tegen zichzelf als hij een boom ziet en een nieuwe glimlach schiet over zijn gezicht .

[color=green] ikzaltevindenzijnomofindeboomalsiemandmenodigheeftofietswilweten[/color]

Met een tevreden huppeltje gaat hij in de richting van de boom .

marco
site moderator
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door marco » 27-05-2011 23:51

FF out character:
Alleen Sighart & Thorismud (kunnen) gaan dus nu naar binnen gaan.(of zijn daar al?)
Gareth zit op dit moment nog te waken bij Arisa en zij komen dus op zijn vroegst een paar uur later bij de herberg aan.

Gwudoc zit ook buiten, dus de "indoor" postings moeten dus ff plaats vinden tussen de twee fighters.
Later die avond (of s`ochtends) zal Gareth dan binnen komen opzoek naar een bed voor nog een paar uurtjes rust.
"Come on you guy`s, it`s only one troll!"
Gary the Adventurer - Last words

Plaats reactie