Karst / Aryte

in character forum

Plaats reactie
Robbo666
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-01-2011 17:22

Karst / Aryte

Bericht door Robbo666 » 04-07-2011 14:33

Even resumé overflakkee voor iedereen en Marco in het bijzonder:

Vanuit Karst is er een bootje gecharterd om naar Aryte te gaan.
Iedereen behalve Arissa is aan het werk aan boord. Gwudoc houdt de horizon in de gaten boven in de mast en de rest kookt, zwabbert en teert de touwen.
Na een enthousiast gilletje van Gwudoc doemt aan de horizon de kustlijn van Aryte op.
Vlak voor de kust gaat het echter (bijna) fout. Van onderaf word de boot aangevallen door een groot soort vis. Hierdoor slaat de boot lekt en stromen er vele liters water de boot in. In de verte zien jullie de rugvin van het monster door het water scheren om vervolgens te verdwijnen onder water.

Sighard wordt door Thorismud van onder water naar boven gesleurd en dus gered, terwijl de kapitein als een baksteen naar beneden gaat en verdrinkt. De bootsmaat had zich al als eerste in veiligheid gebracht door over de rug van de kapitein aan land te kruipen.

Als je naar de kustlijn van Aryte kijkt zie je alleen maar hoge kliffen die onmogelijk lijken om te beklimmen. Echter is er een klein strandje met een slingerpaadje omhoog. Na het drogen van de gear en wat gegeten te hebben lopen jullie het paadje op.

Twee uurtjes later komen jullie uit op een tweesplitsing en kiezen jullie ervoor om links af te slaan. Na weer een aantal uurtjes zien jullie een swamplake waar een Blackdragon jullie direct aanvalt. Na een kort gevecht doden jullie de draak en vinden jullie wat lijkt op een houten stok (lijkt erg op een wand) en wat unidentified "stenen" waaruit wel blijkt dat ze waardevol zijn. uiteindelijk loopt het pad dood en gaan jullie terug naar de kruizing, om vervolgens rechtsaf te gaan.

Hier zien jullie na verloop van tijd een open vlakte waar totaal niets groeit, terwijl de rest van de omgeving dicht bebost is met hier en daar struiken. Erg vreemd.
Aan het einde van de open vlakte doemt een ontzettend grote plant op, die ook niet al te vriendelijk is en probeert aan te vallen met acid. Hij gebruikt hierbij zijn kaken en klauwen.
Ook deze plant legt het loodje mede door toedoen van Arissa haar vuur. De plant is volledig in de as gelegd en kan niet regeneraten. De bootsmaat is zeer angstig en voordat Arissa een poging kan doen om ook hem om te leggen verdwijnt hij luidhuilend tussen de bomen en uit het zicht van de party.

Jullie lopen verder over het pad en komen uit bij een groot gebouw met wat religieuze prenten aan de muren. Draken tegenover elkaar die vuur spugen. De spreuken kunnen jullie niet lezen maar jullie vermoeden dat het draconisch schrift is. Buiten de muren van het gebouw zien jullie een zestal dode halforcs liggen onder een balkonnetje.

Eenmaal binnen neemt een aantal van jullie een torch mee van de muur en verkennen jullie de vertrekken. In de keuken loopt een trap naar beneden. Die nemen jullie en onderaan maken jullie je op voor weer een gevecht. Dit keer met een reusachtig, niet-uitziende, vale vrouw met vuurrood haar. Na een harde krijs valt ze zondermeer aan. Mede door de aanvallen van Sheela en de dire-wolf, alsmede de harde klappen van de fighters stort dit wicht ter aarde.
Terwijl jullie er aan denken om deze hork te "cleanen", horen jullie in de verte gestommel en kunnen jullie je vermoedelijk weer opmaken voor een andere battle...........
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option”

Plaats reactie